Bouwsteen “Interne organisatie”

Om de optimale klantervaring te creëren, is het belangrijk dat de structuur en interne organisatie van jouw bedrijf goed ontworpen is. Zo zullen je medewerkers hun taken beter kunnen uitvoeren en over de middelen en capaciteiten beschikken om beter te voorzien in de behoeften van de klant. 

Steeds meer bedrijven zien het belang van het ontwikkelen van een sterke bedrijfscultuur. Als deze cultuur gedragen wordt door de medewerkers, straalt dit uit naar de klanten en de toekomstige werknemers. Betrokken personeel is een voorwaarde voor het succes van een organisatie.

De juiste mindset van de eigen medewerkers is van groot belang bij het realiseren van de optimale klantenervaring. Sluit jouw organisatiecultuur aan bij de klantbeleving die je wil bereiken? 

Twee tips voor een sterke organisatiecultuur:

  • Betrek alle lagen en afdelingen van je organisatie
    Stel een kerngroep samen met afgevaardigden uit alle afdelingen. Deze kerngroep moet zorgen dat de adviezen die uit het traject komen ook daadwerkelijk uitgevoerd worden. 
  • Kijk naar de hele loopbaan van je medewerkers
    Medewerkers ervaren jouw organisatiecultuur van bij de sollicitatie tot aan het vertrek en alle fasen daartussen. Elke loopbaanfase veronderstelt andere behoeften.